lördag 26 maj 2018

Släpp taget



Den senaste tiden har jag sprungit över uttrycket "släpp taget" i olika sammanhang. Det behöver inte betyda något över huvud taget. Men döm om min förvåning när jag i morse läste den lokala morgontidningen och där var det igen! Bara det att jag läser en lokal morgontidning, det händer aldrig nu för tiden. Men i morse fick jag en av en slump. Jag har alltid gillat morgontidning i kombination med kaffe och helg. Så mysigt att läsa en tidning i godan ro och sippa på sitt morgonkaffe.

Tillbaka till det här med att släppa taget. Kanske försöker universum säga mig något? Jag vet, det är mitt undermedvetna som talar till mig, men universum låter mer spännande. Jag är precis i en process där jag försöker släppa taget om något som var väldigt destruktivt. Sakta men säkert tar jag kliv för kliv i rätt riktning. Men det är svårt. Senast i gårkväll kändes som att jag gjort ett misstag. Kanske borde jag ha kämpat mer? Orkat lite mer eller bara stått ut bättre? Men jag släpper taget om det som varit, det jag inte kan påverka eller ändra på. Det ligger så oerhört mycket energi i nuet och genom att träna på (i mitt fall) att vara just i nuet, får jag ny energi. Inte verka vare sig i preteritum eller futurum. Presens är det som gäller.

Nu väntar tretåren. Ha en fin dag!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...