lördag 2 juni 2018

Mjukstartar i dag



Vaknade tidigt, men gick inte upp förrän en timme senare. Skönt med lördag och möjlighet att dra sig. I går var jag så ledsen. Började dagen med att gråta. Samlade ihop mig och åkte till jobbet. Jobbade, åkte hem och grät klart. Jag är ensam hemma i helgen och kan därför ge mig själv utrymme. Och som jag grät. Så skönt att få släppa ut ledsamheten, ilskan och oron för att sedan känna lugnet komma smygande. En lättnad att få krypa i säng med lugnet istället för ledsamheten.

I dag är en ny dag och jag inleder dagen med min standardfrukost och David Nicholls. Vilken ljuvlig bok. Sorglig, rolig och stor igenkänning på en och samma gång.

Ha en fin dag!
/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...