måndag 1 oktober 2018

Skrivkurs




Image result for mödrarnas söndag
Bild lånad från Bonnier
 
 

I november ska jag gå fortsättningskursen på den skrivkurs jag gick på i våras. Det ska bli så himla roligt. Kursen ordnas av Ulla-Maria Andersson och jag kan varmt rekommendera hennes kurser. Kika gärna in på hennes hemsida. Vi har fått ett par uppgifter att förbereda. Dels ska vi läsa Mödrarnas Söndag av Graham Swift, sen ska vi förbereda en skrivuppgift på temat "tecken". Jag känner mig väldigt motiverad inför båda uppgifterna. Ser dessutom fram emot att få träffa några kursdeltagare som var med på förra kursen. Tåg och hotell är bokat och boken är beställd. Det blir en riktig husmorssemester!

Har ni gått någon skrivkurs för att utveckla ert skrivande? Andra inspirerande kurser?

Ha en fortsatt fin måndag!

/Karin
 

2 kommentarer:

  1. Jag har aldrig gått någon skrivkurs.. Men boken är jag sugen på att läsa! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan varmt rekommendera boken. Vem vet? Kanske blir det skrivkurs någon gång?

      Radera

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...