lördag 17 november 2018

En ny blogg har fötts!






Som jag har funderat och velat... Men så tänkte jag att det är bättre att dela med sig än att sitta och tjuvhålla på kunskaper och erfarenheter, som kan komma andra till gagn.

Här kommer en presentation, så att ni vet vem ni har att göra med. Jag är en kvinna född 1974 och som har levt halva sitt liv, om man ska gå efter normen. Har jag tur så lever jag till jag är runt 90. Men dit är det långt kvar. Mitt liv har som så många andras, kantats av med- och motgångar. Om dessa upplevelser tänkte jag dela med mig av i den här bloggen. Samtidigt hoppas jag kunna få ta del av era upplevelser. Genom att dela med sig är jag övertygad om att vi kan hjälpa varandra att hitta styrkan att gå vidare, hitta nya lösningar och eventuellt nya möjligheter. Jag hoppas att Du vill följa med!

Jag heter Karin. Jag älskar att leva, äta god mat, resa, skriva och att läsa böcker. Jag tycker om att skratta åt elände och att gråta åt det som måste gråtas över. Jag tror på kärleken och att acceptera saker och ting. Jag tror på att makten ligger hos oss själva i mångt och mycket och jag fascineras av kraften till förändring, som människan besitter. Jag tror inte att man kan bota sjukdom med tankens kraft, men jag är övertygad om att man kan påverka sitt mående genom att använda sin hjärna på rätt sätt.

Blev du nyfiken på att veta mer? Välkommen att följa mig och mina tankar!

Pssst... Jag låter mina tidigare inlägg vara kvar, läs om ni vill höra mitt sommarsurr.

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...