lördag 29 september 2018

Det är okej att vara ledsen, del 1

woman standing on grass field
Bildcred: @sashafreemind

Några veckor in i vår relation grät jag en kväll när vi gått och lagt oss. En gråt som gräts av flera olika anledningar. Han höll om mig, strök mig över håret och samtidigt som han tittade in i mina ögon, sa han att ”det är okej att vara ledsen”. Orden gjorde att jag slappnade av och grät ännu mer. Så skönt att äntligen ha träffat en man som hade tillgång till sina känslor och samtidigt kunde känna in andras. En känsla av att ha landat hos en annan människa där jag kunde vara den jag var. Oavsett ledsamheter eller bekymmer. Den känslan!

Så fel jag hade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...