fredag 28 september 2018

Jag är bara lite krånglig

Image result for free images
Bild lånad från: http://www.freedigitalphotos.net/


Vi skulle ses. Han skulle handla med sig lite fredagsgott och vi skulle få spendera helgen ihop. Så mysigt! Jag hade verkligen sett fram emot att ses, han också. Men så krånglade jag till allt genom att visa mig sårbar. Jag blev ledsen över en sak och jag visste innerst inne att om jag tog upp det med honom så skulle det sluta illa. Men så valde jag ändå att prata om det som gjorde mig ledsen och det hela slutade med att jag kritiserade honom vilket inte var bra. Från noll och ingenting gick han från att vara förstående till att bli arg på hur jag betedde mig. Hur betedde jag mig då? Jag bad om förståelse för att jag var ledsen, kände mig lite ynklig och sårbar.

Okej, jag kritiserade honom kanske lite. Men bara lite.

Jag hamnade på shitlist. Han ville ändå komma till mig. Men jag sa nej. Jag var helt slut. Orkade inte åka känslomässig bergochdalbana. Måste ladda. Ladda mina batterier med positiva saker. Glada saker. Snälla saker.

Jag är bara lite krånglig att vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...