måndag 24 september 2018

Månen och allt därtill



Ikväll är det fullmåne och den är så fin i sin fulla prakt. Det är verkligen något speciellt med fullmånen. Den inger hopp och styrka att förändra det jag vill förändra. Släppa taget om det jag ej längre önskar i mitt liv. Ja, visst låter det hokus pokus att tänka så? Jag hör själv att det kan uppfattas så. Men det är okej. Jag vet vad månen och dagarna omkring betyder för mig och vilka möjligheter den erbjuder.

Jag tänkte passa på att uttrycka tacksamhet just ikväll. Att vara tacksam betyder inte att jag inte strävar efter mer, det betyder rätt och slätt att jag känner mig tacksam för flera saker i mitt liv. Här kommer en lista:
  • Mitt barn 
  • Min familj
  • Mina vänner
  • Att vi är friska
  • Huset vi bor i
  • Maten i kylen
  • Kläderna på kropoen
  • Pengarna på banken
  • Hösten som är på väg
  • Svampen i skogen
  • Stickningen i korgen
  • Vinet i matkällaren
  • Köttet i frysen
  • Resan på höstlovet
Listan kan göras riktigt lång, lyxigt, eller hur? Vad känner du tacksamhet inför? 

Ha det fint!
/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...