lördag 1 december 2018

Det finns så mycket kärlek att bara hämta hem




Varje dag får jag så enormt mycket kärlek. Jag vaknar och känner att jag gillar den som är jag = självkärlek. Jorå, fastän det är mens, svullna puffögon pga gråt kvällen innan eller bara random uglyness... Det är ändå jag som ligger där. Min kropp har klarat så mycket, mitt psyke så enormt mycket mer. Jag är så jäkla stolt över att vara jag!

Sen möts jag av kärlek från min egen skitunge här hemma. Tonåringen visar det bara på lite annorlunda sätt. Här får jag se till att vara bred i min tolkning.

Kommer till jobbet och vaktmästare hejar alltid glatt, sen möter jag kollegor i korridoren som trots novembermörkret och galet mycket arbete hejar minst lika glatt.

Kvart över åtta möter jag eleverna varje dag. 19 st förväntansfulla (mer eller mindre. Här får jag också göra en bred tolkning...) 12-åringar som får mig att le, every single day!

Sen fortsätter min dag på lite olika sätt, men med samma tema. Kärlek, omtanke och en massa humor. För som vi skrattar på jobbet. Och som jag skrattar med min familj och mina vänner. Humorn är onekligen en drivande del i mitt maskineri. Kombinera det med kärlek så är man i hamn. Tänk att det finns så mycket kärlek att bara hämta hem om du är villig att se den och ta emot den. Glöm inte att dela med dig bara!


Ha en riktigt fin lördag!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...