måndag 10 december 2018

Du har kraften!

Ny vecka och nya möjligheter, säger den optimistiske. Den som inte har samma sprudlande energi kanske bara vill dra täcket över huvudet och somna om. Jag har nog lite av både och just nu. Decembermörkret är fortfarande överlägsen den vita gnistrande snön, vilket gör att det krävs lite mer än vanligt för att orka upp ur sängen. Under november och december har jag haft en klar och tydlig strategi, jag har valt att gå upp ännu tidigare bara för att kunna få längre tid att starta igång systemet.

Vid 05:30 ringer klockan, en kvart senare sitter jag i soffan med kaffe och ett tänt ljus. Morgonen är verkligen min stund. Ja, jag är supertrött när klockan ringer, men jag vet hur mysigt det är att få den där morgonstunden för mig själv. Det goda överväger det onda. Som med så mycket annat.

Rubriken på dagens blogginlägg kan verka en aning överentusiastisk. Ja, men visst stämmer det? Du har kraften att påverka din dag. Kraften att förändra sådant du vill. Sjukdomar, död och elände kan vi inte göra så mycket åt, men många andra saker kan vi ta kommando över. Det lilla i vardagen tänker jag på i första hand. Börjar man i det lilla så brukar man kunna nå det stora.

Det är måndag och det är vecka 50. Bara tre veckor kvar av det här året. Hur vill du avsluta ditt år?

Ha en riktigt fin måndag!

/Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Offerkofta och bitterboots

När slutar det göra ont? Den som har svaret får gärna maila mig på armerade@gmail.com I ärlighetens namn går det nog aldrig över helt...